BORANG TRANSIT PBS PENDIDIKAN ISLAM ( INDIVIDU ) | |||||||
TINGKATAN 1 TAHUN 2012 | |||||||
NAMA : | |||||||
TINGKATAN 1 : | |||||||
EVIDENS | BAND | BAND | BAND | BAND | BAND | BAND | CATATAN |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
TILAWAH AL-QURAN | |||||||
AYAT BACAAN B2D1 | |||||||
AYAT HAFAZAN B2D2 | |||||||
ayat 1 – 5 | |||||||
ayat 201 | |||||||
ayat 255 | |||||||
ayat 256 | |||||||
ayat 284 – 286 | |||||||
AYAT KEFAHAMAN B2D3 | |||||||
ayat 1 – 5 | |||||||
ayat 34 – 37 | |||||||
ayat 83 | |||||||
ayat 155 – 156 | |||||||
ayat 168 | |||||||
ayat 201 | |||||||
ayat 219 | |||||||
ayat 255 | |||||||
ayat 256 | |||||||
ayat 284 – 286 | |||||||
HADIS B2D4 -B2D5 | |||||||
Pengertian hadis. | |||||||
Hadis sebagai sumber hukum | |||||||
Perbezaan hadis dan al-Quran. | |||||||
AKIDAH B1D6 - B1D9 | |||||||
Mengetahui asas dan konsep akidah | |||||||
Mengetahui akidah berteraskan rukun iman. | |||||||
Mengetahui konsep mukmin dan muslim. | |||||||
Mengetahui dalil kewujudan Allah SWT | |||||||
IBADAH B1D10 - B1D15 | |||||||
Mengetahui konsep fardu ain dan fardu kifayah. | |||||||
Mengetahui konsep bersuci. | |||||||
Mengetahui konsep solat dan kesan | |||||||
khusyuk solat kepada kehidupan mukmin | |||||||
Mengetahui tuntutan solat berjemaah | |||||||
Mengetahui tentang solat Jumaat. | |||||||
Mengetahui konsep solat sunat tahiyatul masjid | |||||||
dan solat sunat rawatib. | |||||||
SIRAH NABAWIYAH B1D16 - B1D20 | |||||||
Mengetahui masyarakat Arab sebelum | |||||||
dan selepas kelahiran Rasulullah SAW | |||||||
Mengetahui riwayat hidup Rasulullah SAW | |||||||
Mengetahui perjuangan Nabi Muhammad SAW | |||||||
di Makkah dalam mengukuhkan akidah Islamiah | |||||||
Mengetahui peristiwa hijrah Rasulullah SAW. | |||||||
Mengetahui tokoh-tokoh Islam. | |||||||
ADAB DAN AKHLAK ISLAMIAH B1D21 | |||||||
Mengetahui adab Islamiah dalam | |||||||
kehidupan seharian, bersosial, | |||||||
menunaikan ibadat,terhadap ibu bapa | |||||||
dan keluarga dan menuntut ilmu. |
Friday 27 April 2012
BORANG TRANSIT PBS PENDIDIKAN ISLAM TING 1 2012
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment